Visie SMS

PEDAGOGISCH PROJECT

Einde vorig schooljaar werden het nieuwe schoollogo en de vernieuwde visie voorgesteld.

Het nieuwe logo vindt u bovenaan.

Wij kozen ervoor om onze schoolnaam te behouden daar hij staat voor meer dan 150 jaar degelijk katholiek onderwijs.

Onze naam is dus verwerkt in de nieuwe slogan ‘Sinte-Maarten troef!’, omdat …

- ieder kind de kans krijgt om op verschillende vlakken zijn troeven uit te spelen.

- we de kaart van het kind willen trekken om het gedurende de hele basisschool te laten ontwikkelen op zijn tempo en met zijn mogelijkheden.

- we in samenwerking met de ouders in de kaarten van het kind willen kijken om samen

het kind zo goed mogelijk te begeleiden en ondersteunen.

- ieder kind uniek is en recht heeft op een joker, die hij mag inzetten wanneer hij dat nodig vindt/heeft.

- in een kaartspel de vier symbolen onmisbaar zijn … en de joker net die extra kaart is

die het kind kan spelen wanneer hij het nodig vindt.

Omdat het essentieel is dat eenieder weet waar wij voor staan en opdat u dus bewust met ons op weg kan gaan, hieronder ons pedagogisch project.